Start vanaf 1 december 2022
Word in 1 maand opgeleid tot casemanager
Heb je al ervaring binnen de verzuimbegeleiding, maar nog geen ervaring als casemanager? Meld je dan aan voor ons zij-instroomtraject. Word in 1 maand opgeleid tot een volwaardig casemanager en draag vervolgens bij aan de inzetbaarheid van Nederland!
Casemanager:
Werken aan werk
Heb je affiniteit met verzuim en wil je meer ervaring opdoen als casemanager? Start dan met ons zij-instroomtraject per 1 december 2022. Binnen één maand leren we je alle ins en outs van het vak. We gebruiken de kennis die je al hebt door eerdere werkzaamheden of een Regie op Verzuim (ROV) opleiding. Uiteindelijk ga je aan de slag als casemanager verzuim of casemanager Ziektewet. Welke rol het beste bij jou past, is afhankelijk van jouw opleiding, interesse, ervaring en ambitie.
Werken aan arbeidsperspectief
Als casemanager verzuim geef je dagelijks telefonisch advies aan leidinggevenden en HR businesspartners van onze opdrachtgevers, onder andere: Albert Heijn, Blokker en Sanquin. Daarnaast geven we ook advies op locatie bij klanten. Jouw advies richt zich op het contact van leidinggevenden met zieke werknemers, over de begeleiding gedurende werkhervatting.
Als casemanager Ziektewet begeleid je juist de zieke werknemers die vallen onder het eigenrisicodragerschap van onze klanten.
Je komt te werken op de afdeling Operations, vanuit ons kantoor in Zaandam of Breukelen. Daarnaast werk je deels op locatie bij onze klanten, verspreid door heel Nederland. Wil je graag deels thuiswerken? Dat behoort ook tot de mogelijkheden.
PAST onze dienstverlening bij jou?
Procesbewaker
Jij houdt van overzicht en bewaakt de structuur.
Advies
Jij beschikt over advies- en beïnvloedingsvaardigheden.
Sparringpartner
Jij vindt het interessant om samen met anderen naar oplossingen te zoeken.
Tactvol
Jij beïnvloedt en overtuigt je gesprekspartner op een prettige manier.
Casemanagers aan het woord:
Zij-instroomtraject casemanager
In de eerste twee weken ligt de focus op theorie, daarna combineren we dit in de praktijk. De opleiding wordt gegeven door gespecialiseerde interne trainers. Leren wordt gecombineerd met werken als beginnend casemanager, onder begeleiding van ervaren casemanagers.
Onderwerpen als: de WIA, Ziektewet, eigenrisicodragerschap, Wet verbetering poortwachter en privacywetgeving komen uitgebreid aan bod. Maar ook je softskills zijn agenda-punten, zoals: communicatieve vaardigheden, gesprekstechnieken en omgaan met weerstand.
Waarom het zo leuk is? Je werkt in een klantgericht brancheteam waarin je een specifieke groep klanten bedient. Hierdoor ken je jouw klant(en) goed en weet je wat relevant is. Zo kun je de klant goed adviseren over welke re-integratiemogelijkheden passend zijn. Je krijgt te maken met diverse klanten, variërend in grootte van een paar honderd tot duizenden werknemers. Daarnaast beheer je eigen dossiers en werk je procesmatig met duidelijke controlemomenten. Hierdoor doe je veel kennis op en leer je snel. Uiteraard kun je altijd sparren met je collega’s. Als regiehouder van het verzuimdossier heb je telefonisch contact met diverse partijen. Verslaglegging, in ons eigen systeem HRControlNet, is essentieel om alle stappen van de Wet verbetering poortwachter tijdig en volledig te volgen.
Leren werken aan arbeidsperspectief?
Heb jij dit te bieden?
- Je beschikt over hbo werk- en denkniveau.
- Je hebt een ROV-opleiding gevolgd, dit is een pre.
- Je bent 32 - 40 uur beschikbaar, bij voorkeur de eerste maand 40 uur.
- Je hebt een rijbewijs en werkt graag minimaal een keer per maand bij een klant.
- Je hebt ervaring als casemanager, binnen de sector sociale zekerheid, met de Wet verbetering poortwachter of een achtergrond binnen de HRM- of SJD.
- Je hebt aandacht voor de klant, bent op de hoogte van de wettelijke kaders en naast een scherpe blik heb je de kennis om te sturen richting duurzame inzetbaarheid.
Dit bieden wij jou:
Wij bieden je een jaarcontract, maar na dit jaar houdt het wat ons betreft niet op. Ons doel is om een dienstverband aan te gaan waarin groei voorop staat: jouw persoonlijke groei en daarmee ook de groei van Robidus. We ondersteunen deze groei met formele en informele trainingen en opleidingen.
Vanuit de mogelijkheden van ons inhouse opleidingsplatform ‘RobiSchool’ heb je tools om volop aan je skills en persoonlijke ontwikkeling te werken. Hiervoor ontvang je jaarlijks een vast bedrag van € 200. Naast vakkennis en andere vaardigheden is het ook belangrijk om fit en vitaal te blijven, zowel fysiek als mentaal. Vanuit ons vitaliteits- en welzijnsprogramma ‘RoBeFit’ begrijp jij hoe je betere leefstijlkeuzes maakt.
- Word je bij de start uitgenodigd voor een uitgebreid onboardingprogramma.
- Ontvang je een bruto maandsalaris tussen de € 2.530 en € 3.900 op fulltime basis.
- Word je junior of medior afhankelijk van je opleiding, competenties en jaren ervaring.
- Heb je standaard 30 vakantiedagen bij 100% dienstverband.
- Krijg je van ons een laptop.
- Krijg je een werkplek met een zit-sta-bureau.
- Ontvang je een vaste reiskosten- en vaste thuiswerkvergoeding
- Ontvang je eenmalig een vergoeding om je thuiswerkplek in te richten.
- Krijg je leuke attenties en kun je jaarlijks mee naar talloze evenementen.
- Krijg je de mogelijkheid om deel te nemen aan een collectieve zorgverzekering.
- Krijg je de mogelijkheid om mee te doen aan een uitstekende pensioenregeling.
Over de sollicitatieprocedure
Na het versturen van jouw CV en motivatiebrief volgt een eerste oriënterend gesprek met onze recruiter. Is er een match? Dan vragen we jou om een (online) assessment te maken. Wanneer de uitslag van het assessment voldoende aansluit bij de functie van casemanager, nodigen we jou uit voor een tweede gesprek met je teamleider en een collega-casemanager.
Wil je meer informatie over het traject of de functie? Neem contact op met Elza van der Plas. Telefonisch of via WhatsApp: 06 – 25063814 of per email: recruitment@robidus.nl.
Casemanager worden bij Robidus?
Meld je aan voor ons zij-instroomtraject