Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

Blog

Robotisering binnen sociale zekerheid

Dienstverlening rondom sociale zekerheid omvat veel administratieve handelingen; verzuim registreren, compensatieregelingen aanvragen, subsidies berekenen. Robidus investeert daarom in robotisering. Zo kunnen we alle processen efficiënt uitvoeren conform het wettelijk kader. Maar hoe worden de administratieve handelingen op een juiste manier geautomatiseerd?

Van handmatig naar gerobotiseerd

Robidus voert al jaren diverse administratieve processen rondom sociale zekerheid uit. Veel is arbeidsintensief en secuur werk. Robidus is gaan kijken naar de automatisatie van deze processen. Rik Verhoog, Business Unit manager van de Sociale Verzekeringsregelingen bij Robidus, was nauw betrokken bij dit project. Verhoog: “We zijn gestart met een kleinschalige pilot met drie processen. We hebben gekeken welk (onderdeel van een) proces geschikt was voor robotisering. Dit deden we door te kijken naar diverse factoren: de omvang van een proces, de hoeveelheid handelingen, de tijd van medewerkers en de tijd voor het bouwen van de robot.” 

Robidus heeft nu zo’n tien processen gerobotiseerd. “De robots zorgen met elkaar voor een efficiënte en juiste uitvoering van administratieve processen. Bijkomend voordeel is dat minder interessante werkzaamheden wegvallen bij onze medewerkers. Medewerkers kunnen door de robotisering actief bezig zijn met de klanten. Met als gevolg voor de klant dat er meer persoonlijke aandacht is en meer tijd voor advies en begeleiding”. aldus Rik.

Robotisering SV-regelingen

Eén van de eerste diensten die bijna volledig is geautomatiseerd zijn de SV-regelingen. De robot neemt 24/7 alle administratieve handelingen over. Verder is gebleken dat de robots uitermate geschikt zijn voor het waarborgen van de privacy.

Natuurlijk volgen de SV-specialisten de ontwikkelingen op de voet. Met deze kennis zorgen zij ervoor dat geautomatiseerde collega’s altijd up-to-date zijn. Door de combinatie tussen mens en robot voorkomt de werkgever hoge uitvoeringskosten en worden alle mogelijke regelingen volledig benut.

Whitepaper benutten regelgeving

Wat vindt u in deze whitepaper?

Op de hoogte blijven van al het Nieuws rondom sociale zekerheid?

Vul hieronder uw gegevens in om u in te schrijven voor de nieuwsbrief.

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Weigeren Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Accepteren Opslaan

Word casemanager taakdelegatie