Nieuws

Ondersteuning vanuit ons Verzuim Service Center

Bij onze verzuim dienstverlening hebben wij primair telefonisch contact met werknemers die zich ziek melden. Na een ziekmelding treedt het reguliere proces van verzuimbegeleiding in.

Ziekmelding

Een werknemer is formeel ziek indien hij/zij fysiek en/of mentaal niet in staat is de in het arbeidscontract vastgelegde werkzaamheden uit te voeren. Thuisisolatie of het nakomen van verplichte maatregelen van het RIVM zijn geen gronden voor een ziekmelding.

Toename aantal ziekmeldingen

Door een toename van het aantal ziekmeldingen bij het Robidus Verzuim Service Center vinden er meer telefoongesprekken dan gebruikelijk plaats. Dit betekent jammergenoeg dat uw medewerkers soms langer moeten wachten dan gebruikelijk om één van onze verzuimconsulenten te kunnen spreken. Wij vragen hierin om uw begrip.

We zijn op dit moment hard aan het werk om de bereikbaarheid te vergroten. Onze focus ligt nu met name op nieuwe ziekmeldingen. De frequent verzuimmeldingen en de navolging van de eerste gesprekken kunnen hierdoor iets langer duren.

Delen op linkedin
Delen op twitter
Delen op facebook

Op de hoogte blijven van al het Nieuws rondom sociale zekerheid?

Vul hieronder uw gegevens in om u in te schrijven voor de nieuwsbrief.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.