‘Een van de zaken die HRControlNet zo waardevol maakt, is dat we vanuit één applicatie 12 jaar lang een dossier kunnen volgen. Ongeacht de regeling waar het dossier onder valt. En dit zowel vanuit een re-integratieperspectief als een financieel perspectief. Dit maakt HRControlNet uniek in Nederland.’
De financiële controle gebeurt met de SV Manager van HRControlNet. Dit op basis van de gegevens van de loonaangifte, specificaties UWV en ingevoerde bewijsstukken.
Pijper: ‘Zo zien we precies het verschil tussen wat er bij Stichting ZINN binnenkomt en wat er zóu moeten binnenkomen. Verder leggen we in het systeem nog andere gegevens en documenten vast rondom de Subsidie Praktijkleren, afstandsverklaringen in verband met inkomensverzekeringen, doelgroepverklaringen en doelgroepregistratie.’
Voor verdere ondersteuning komt er vier keer per jaar een consultant langs om het speelveld van sociale zekerheid te bespreken. Van A tot Z: vanaf de statusaanvraag, de eerste ziektedag tot en met het 12e jaar voor dossiers met een WGA-status.
Pijper: ‘Onze conclusie? Met behulp van HRControlNet en de ondersteuning van de consultant, krijgen we samen meer dan 90% van de subsidiemiddelen en geldstromen binnen.’