Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

Werkgevers aan het woord

Leger des Heils

Het Leger des Heils, wie kent de organisatie niet? Toch kennen nog maar weinig mensen het initiatief 50|50, de zeer actieve re-integratietak van de organisatie. Het doel is om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt weer aan het werk te helpen. Een win-win situatie, want zowel de werknemer als werkgever hebben er uiteindelijk iets aan.

‘Bedrijven moeten echt gemotiveerd zijn. Dan is het Leger des Heils een goede partij om mee samen te werken’

Jaco de Groot, Manager Operation & Sales, en Mirjam van den Hoek, re-integratiecoach in de regio Dordrecht benadrukken dat bedrijven niet alleen uit liefdadigheid de samenwerking moeten zoeken. Er is veel meer mogelijk.
Mirjam
Mirjam van den Hoek
Re-integratiecoach bij het Leger des Heils

“Bedrijven zijn tegenwoordig gewend aan re-integratiepartijen die komen praten over job creation en job carving, maar als ik vertel dat het Leger des Heils dat ook doet en hoe breed we hier mee bezig zijn, zijn ze vaak erg verrast” aldus Mirjam van den Hoek. Mirjam: “Ik loop vaak tegen vooroordelen aan over de cliënten die via ons aan het werk gaan. Sommige mensen denken dan toch aan een dakloze met een lange baard die door de stad zwerft, maar dat is allang niet meer zo. Er zijn ook zzp’ers die niet goed verzekerd waren en tijdelijk hun werk niet konden doen. Waardoor ze in de financiële problemen kwamen. Er zitten bij ons gewoon hele prettige arbeidskrachten tussen. Net als werkgevers personeel op andere plekken weghalen, kunnen ze ook bij ons waardevolle arbeidskrachten vinden.”

Het Leger des Heils ziet de meerwaarde van diversiteit op de werkvloer… 

Robidus levert ondersteuning bij het 50|50 initiatief van het Leger des Heils. Robert Wondaal, commercieel directeur bij Robidus legt uit: “Wij ondersteunen organisaties bij de uitvoering van sociale zekerheid met als doel de inzetbaarheid te vergroten. Ons DNA sluit aan bij dat van het Leger des Heils, samen zorgen we ervoor dat mensen die nu aan de zijlijn staan straks weer aan de slag kunnen.”

In het interview leest u hoe het Leger des Heils omgaat met de vraag naar meer diversiteit op de arbeidsmarkt. Er worden leermomenten gedeeld vanuit de praktijk en gekeken naar de toekomst van 50|50. (HR Strategie, november 2019)

Wilt u kennismaken met Robidus?

Wat zeggen andere werkgevers over hun ervaringen met Robidus?

Schiphol Group
‘Amsterdam Airport Schiphol is altijd met de toekomst bezig. Elk jaar moeten medewerkers nadenken over de vraag: waar wil ik…
Facilicom Group
Naast de rol van de leidinggevende bij de inzetbaarheid van de medewerker heeft deze daarin ook zelf een rol. En…
Stichting ZINN
‘Een van de zaken die HRControlNet zo waardevol maakt, is dat we vanuit één applicatie 12 jaar lang een dossier…
Brochure Robidus

Meer weten over Robidus en onze dienstverlening?

Download de brochure

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Weigeren Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Accepteren Opslaan

Trendrapport inzetbaarheid 2024